Print

Pledoarie pentru identificarea inteligenţelor multiple… pe website-ul de promovare a programuluide mentorat 

Eram de ceva vreme fan al „Teoriei inteligenţelor multiple” a lui Gardner, iar metodele învăţării interactive centrate pe elev nu-mi erau străine. Căutam strategii pentru a valorifica tipul de inteligenţă dominantă al copiilor pentru obţinerea performanţei. Am folosit un chestionar, destul de simplu, pe care, de altfel, o să-l găsiţi pe website, şi care s-a dovedit a fi relevant, în identificarea  tipului de inteligenţă dominantă. 

După cum desigur ştiţi cu toţii, dragi colegi, programa căreia ne „supunem” ca şi resursă timp nu-ţi prea oferă timp pentru „experimente” -  cum numeau la vremea aceea colegii mei încercarile mele de a optimiza învăţarea şi mai ales de a valorifica potentialul nativ al fiecarui copil.  Nu o să spun aici că noi sau mentorii ce ne-au îndrumat la cursurile derulate în cadrul P.I.R. au inventat roata. Cert este ca aceste cursuri au fost binevenite „sensibilizând” oarecum cadrele didactice şi conştientizându-le de importanţa identificării tipului predominant de inteligenţă al fiecarui elev, motivându-le să identifice modalităţi de abordare diferenţiată a întregului proces didactic de proiectare-predare-învăţare-evaluare.

În acest sens, în Şcoala cu clasele I-VIII Prunişor, Mehedinţi, schimbarea este vizibilă. Colegii sunt mult mai deschişi la a acţiona astfel încât învăţarea centrată pe elev să nu rămână doar o expresie bună de utilizat în discursuri oficiale. În ceea ce mă priveste, cursurile la care am participat m-au ajutat să eficientizez activitatea de proiectare didactică şi de aplicare la clasă, timpul alocat selectării metodelor interactive de predare-învăţare-evaluare centrată pe elev şi pregatirii materialului didactic fiind vizibil îmbunătăţit.

Găsesc ideea celor doi mentori ai noştri, Florina Ianculescu şi Carmen Răbonţu de a susţine în continuare programul de mentorat printr-un schimb de experienţă online prin intermediul website-ului de promovare a Subcomponentei 1.1 a Proiectului pentru Invăţământul Rural - Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi proprii desfăşurate în şcoală http://mentoratrural.3x.ro/ sau http://www.mentoratrural.3x.ro/ extrem de binevenită. Mi-aş dori să aud că materialele postate de mine au fost utile şi celorlalţi colegi, şi sper, de asemenea, că şi eu, la rândul meu, voi regăsi în materialele postate de colegii mei, idei şi experienţe interesante şi utile. 

Nadia Baloteanu, Învăţătoare - Şcoala cu clasele I-VIII Prunişor, Mehedinţi